Monday, March 15, 2010

KURSUS TRAIN THE TRAINER USING NLP

Program Train The Trainer Using NLP merupakan sebuah program yang berkonsepkan pembelajaran menggunakan pendekatan NLP (Neuro Linguistic Programming) sebagai alat yang diperlukan untuk membentuk individu atau trainer yang berkeyakinan,berkualiti dan berilmu.

Justeru itu, FTC telah mengambil inisiatif menjalankan program ini yang dikendalikan oleh YM Ungku Azlan Shah Bin Ungku Chulan yang merupakan Trainer dari Quantum Tech Consultancy. Kursus ini melibatkan staf FTC dari Ibu Pejabat, Pusat Latihan & Rekreasi FELCRA Tebing Tinggi dan Pusat Latihan FELCRA Seberang Perak yang berlangsung selama 3 hari iaitu pada 9 sehingga 11 Mac 2010 bertempat di Pusat Latihan FELCRA Seberang Perak (PLFSP) yang terdiri seramai 20 orang.

Sepanjang kursus ini, peserta didedahkan dengan cara menjadi seorang trainer yang dapat mengendalikan kursus dalam suasana training. Selain itu,kami juga mempelajari perkataan akronim yang memudahkan penghafalan kami. Banyak ilmu yang kami perolehi sepanjang kursus ini yang dapat menjadi panduan dan pedoman. Ilmu-Ilmu yang diperolehi ini akan kami gunakan dengan sebaiknya dalam kehidupan sebagai seorang trainer yang berpengetahuan. Bukan itu sahaja,ilmu yang diperolehi ini akan kami tanamkan dalam diri kami untuk menguatkan semangat keyakinan diri dan tidak mudah melatah jika berlaku sebarang kemungkinan sepanjang training.

Alhamdulillah kami semua berpuas hati dengan kaedah penyampaian dan pengisian kursus ini dan akan menggunakan segala ilmu yang diperolehi ini dengan sebaiknya dan dipraktikkan untuk panduan hidup. Akhir kata, jangan seperti mencurah air ke daun keladi. Insyaallah….

No comments:

Post a Comment

Tentang PLFSP