Saturday, January 24, 2009

Majlis Pelancaran Pelan Tindakan Desa Oleh YAB Perdana Menteri

Satu Majlis Pelan Tindakan Desa (PTD) akan dilancarkan oleh Perdana Menteri, Y.A.B. Dato’ Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi pada 29 Januari 2009, jam 9.00 pagi bertempat di Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Kuning, Kampar, Perak. Majlis ini diadakan bertujuan agar perancangan pembangunan lebih teratur, berkesan dan memfokus terhadap sesebuah kampung.


Y.B. Senator Tan Sri Dato’ Seri Muhammad bin Muhammad Taib, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berpendapat pendekatan modul Pelan Tindakan Desa ini dapat mewujudkan ruang silaturrahim yang lebih baik kerana penduduk kampung dapat diberi peluang dan ruang menyumbangkan pendapat dan idea secara muafakat dalam menentukan hala tuju pembangunan kampung. Sumber : INFRA

++

Pengurusan PLFSP dipertanggungjawabkan untuk menyediakan penginapan dan makan minum kepada 220 peserta (194 lelaki dan 26 perempuan) yang terdiri daripada Pegawai, JKKK dan AJKP agensi FELCRA dan RISDA seluruh Semenanjung Malaysia. Para peserta akan mula mendaftar masuk pada petang 26/01/2009.

No comments:

Post a Comment

Tentang PLFSP