Wednesday, December 3, 2008

KASEH, Program Kaunseling UUM, Perjalanan ke HQ..

Assalamualaikum,

Alhamdulillah baru selesai menghadiri program kaunseling di UUM bersama dengan Tuan Haji Md Yid, Pengetua PLRFTT. Banyak pengetahuan baru dipelajari dan dapat dimanfaatkan. Walaupun keletihan selepas mengharungi sesi marathon bermula dari program PPMI Negeri Kelantan sehinggalah semalam, terlalu banyak ruang untuk diperkemaskan lagi.
Paling menarik perhatian tentang produk PLFSP yang pertama iaitu Program KASEH. Alhamdulillah telah berjaya dilaksanakan dan menepati perancangan pada keseluruhannya. Mungkin impak keseluruhan akan diperolehi selepas balik ke PLFSP nanti dan membuat mesyuarat penutupan program dan post mortemnya. Pada staf di PLFSP, ianya merupakan suatu pengalaman baru yang sepatutnya dihargai dan terus digilap untuk meningkatkan potensi dimasa yang akan datang.
Program KASEH sebenarnya merupakan percubaan pertama menggabungkan Pak Long dengan Ustaz Rojulaini. Program ini juga merupakan program perpisahan antara warga PLFSP dengan Sdr Kharul Azhar yang akan meneruskan sumbangannya sebagai Eksekutif FELCRA Berhad mulai 1 Dis 2008. Terlalu banyak catatan dan coretan berkaitan KASEH yang boleh dirakamkan dengan sama ada melalui pena mahupun wacana IT.. Dan semasa mengikuti program kaunseling yang dianjurkan oleh Pusat Kaunseling UUM, idea ke arah perkembangan program dan idea baru di samping usaha menjayakan visi dan misi FTC boleh dilonjakkan sebaik mungkin.. InsyaAllah dalam perjalanan ke KL hari ini, mungkin ada idea baru yang tercetus lagi untuk dilaksanakan dimasa yang akan datang.. (Program malam ini di Dewan FELDA dan esok pagi kat HQ sebelum ke Hotel Legend untuk sesi bersama Ybhg Dato' CEO). Lepas tu, bersedia untuk sambutan Aidil Adha...Selamat Hari Raya Aidil Adha, semoga iktibar daripada kisah-kisah pengorbanan dari sirah para anbiya' dapat menjiwai hati dan jiwa kita. Wassalam

No comments:

Post a Comment

Tentang PLFSP