Saturday, June 12, 2010

SATU


Aku ingin merubah dunia menjadi lebih baik
Ternyata semuanya hampa, dunia tidak juga berubah
Aku ingin merubah negara ku menjadi lebih baik
Ternyata semuanya hampa, negara ku tidak juga berubah menjadi lebih baik
Aku ingin mengubah masyarakat ku menjadi lebih baik
Ternyata semuanya hampa, masyarakat tidak juga berubah menjadi lebih baik
Aku ingin merubah keluarga ku menjadi lebih baik
Ternyata semuanya hampa, keluarga ku tidak juga berubah menjadi lebih baik.
Di akhir hayat ku, baru aku sedar……
Aku harus merubah diriku dahulu menjadi lebih baik…
Perubahan diriku boleh merubah keluarga ku menjadi lebih baik….
Setiap keluarga menjadi lebih baik…masyarakat juga akan berubah menjadi lebih baik…
Semua masyarakat berubah menjadi lebih baik….negara juga akan berubah menjadi lebih baik..
Semua negara berubah menjadi lebih baik..dunia juga akan berubah menjadi lebih baik……
Untuk merubah dunia diri sendiri perlu berubah dahulu menjadi yang lebih baik.

Segala-galanya bermula daripada SATU. Kejadian kita pun dari SATU titis air yang hina. Kejadian dunia yang fana ini pun dari SATU titik yang padu. Tujuan hidup kita pun SATU hanya mengabdi pada yang AL-AHAD untuk menuju ke arah yang SATU (syurga). SATUkanlah hati-hati ini untuk mencapai matlamat dan tujuan hidup yang SATU dan kembali pada yang AL-AHAD. BERSATU lebih baik daripada BERDUA

No comments:

Post a Comment

Tentang PLFSP