Monday, February 15, 2010

CATATAN KEMBARA JIWA ..JANUARI 2010



Alhamdulillah, segala-galanya berjalan lancar, sebuah latihan kejiwaan yang bukan sekadar menguji kekuatan fizikal (endurance) tetapi juga tiga lingkungan aset diri yang dimiliki iaitu IQ, EQ dan SQ..Biarlah aku mulakan dengan berkumpulnya kami semua di Hotel Flamingo bagi melaksnakan tugas sebagai ATS bagi program ESQ In House FELCRA Angkatan 2. Taklimat awal oleh En Rohaizat menjelaskan bahawa pengalaman selama 3 hari (19 - 21 JANUARI) yang akan kami lalui bukannya satu tugas yang biasa-biasa, malah ianya sebenarnya adalah sebuah latihan pembangunan diri buat kami untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya. Terima kasih kepada Kak Raha yang menjadi Ketua logistik yang telah membantu kami dengan melayan segala kerenah yang kami timbulkan dengan penuh kesabaran.

Dan kami bertemu dengan teman baru ATS Kak Mai dan Abang Azla.. yang selaps 3 hari bersama mereka.. aduh terlalu banyak pengalaman berharga yang dapt dikutip untuk bekalan seterusnya. Sentiasa ceria dan senyunm semetri dan sering memberi tunjuuk ajar menjadikan tempoh 3 hari yang dilalui adalah suatu yang amat berharga.

Kami semakin mengenali Kak Ana yang telah diamanhkan sebagai Ketua ATS Angkatan 2. Ternyata Kak Ana layak memikulkan tugasan tersebut dengan sifat penuh tanggungjawab dan kepimpinan yang layak dipuji.. Apatah lagi kami disertai oleh team baru seperti En Bakar yang sudah cukup berpengalaman dalam hidup ini cuma junior dari segi pengalaman ESQ/ATS.

Dan semuanya berjalan lancar dan amat menyeronokkan dan sudah pastinya terima kasih pada En Rohaizat yang sepanjang tempoh program mengorbankan masanya bersama-sama kami bagi memamstikan semuanya berjalan lancar.. Dan selepas itu, kembara kami diteruskan dgn melalui tempoh transit seterusnya di Putrajaya.. dan lokasinya di P14.. Kenangan yang amat indah dan menarik untuk disimpan dalam kotak kenangan kami..

Perjalanan pada 24 hb seterusnya ke Tebing Tinggi Johor untuk program khas pembangunan penguursan diri warga PLRFTT cemerlang.. dan majlis pembukaannya kami menikmati masakan istimewa Hajjah Jamaliah di Segamat.. Boleh disharingkan namun pengalaman menikmatinya tak dapat dinyatakan di sini kecuali bagi yang telah merasakan.. dan kami tetap bersedia untuk program selanjutnya esok yang akan dipandu dan diterajui oleh En Rohaizat...Bersambung....

No comments:

Post a Comment

Tentang PLFSP